четвер, 6 березня 2014 р.

Комп’ютерна публікація

Публікація  — це оприлюд­нення деяких відомостей. Цим терміном називають також єдину за формою та вмістом опубліковану роботу.
Технології не стоять на місці, і з тими завданнями, для вирішення яких ще пару років назад доводилося звертатися в друкарні або спеціалізовані центри, зараз цілком можна впоратися самому за допомогою домашнього ПК. Досить лише встановити відповідне ПО, і ваш комп'ютер миттєво перетвориться в персональну домашню друкарню не поступливу професійним побратимам. На сьогодні  більшість публікацій  створюють,  редагують  і форматують, використовуючи  комп’ютерні  програми,  зокрема,  текстові  редактори  та процесори. В такому випадку вживають термін комп’ютерна публікація.
За способом розповсюдження публікації можна поділити на друковані та електронні.
Розрізняють такі друковані видання: книжки, журнали, брошури, газети, буклети,  листівки  тощо.  Кожне  з  них  має  своє  призначення,  автора  ма­теріалу і відповідно — певну структуру, формат видання та правила розповсюдження.
Бюлетень – коротке офіційне повідомлення, збірка актів або періодичне видання, яке містить повідомлення з певного кола питань. Як правило, бюлетень має титульну і заключну сторінки та одну чи кілька сторінок між ними.
На титульній сторінці розміщується заголовок бюлетеня (містить дані про видавця, девіз, емблему, номер та дату випуску). Основне місце титульної сторінки займає перша (головна стаття). На титульній сторінці може бути розміщено своєрідний зміст бюлетеня.
На заключній сторінці бюлетеня містяться дані про редакторів та дизайнерів, деяка службова інформація (наклад, реквізити друкарні, тощо).
На кожній сторінці може бути розміщено кілька статей. Матеріал статей розміщується в кілька колонок. Кожна колонка – напис, що називається текстовим полем. Текстові поля однієї статті зв’язані між собою (тобто текст може починатись на одній сторінці, а закінчуватись на іншій). В текстових полях можуть розміщуватись графічні зображення.
Бюлетені можна створювати на основі шаблонів. Текстове поле можна наповнювати набираючи в нього відповідний текст, а можна скористатись буфером обміну. Форматування текстового поля виконується аналогічно до форматування тестів в інших програмних продуктах MS Office. Якщо частина тексту не вміщується у вказане текстове поле, то під полем буде виведено відповідну позначку. Необхідно або вилучити частину тексту, або зменшити розмір шрифту, або зв’язати дане текстове поле з іншим, щоб текст, що не вмістився, перетік до неї.  Для зв’язування текстових полів в одну статтю використовується відповідна кнопка на панелі інструментів. Вона зв’язує два текстових поля. Для переходу від одного зв’язаного поля до іншого використовуються відповідні кнопки у верхній та нижній його частинах.
Фотографії та рисунки в публікації прийнято підписувати. Для створення нового підпису під графічним об’єктом слід скористатись інструментом Напис, вказати місце розміщення напису і ввести текст. Після створення напису його слід згрупувати з фотографією чи малюнком, застосувавши інструмент Групування.
Буклет – публікація, виготовлена на одному аркуші та складена згинанням у кілька сторінок так, що її можна переглядати, не розрізаючи сторінок. Як правило, буклет складається з одного аркуша формату А4, розміщеного в альбомній орієнтації та розділеного на три частини. Друк буклету виконується, як правило, з обох сторін аркуша. Буклет повинен містити невеликі за обсягом фрагменти тексту, які точно передають основні дані про об’єкт, а також фотографії і рисунки, що ілюструють ці дані.  До такого виду друкованої продукції найчастіше звертаються туристичні агенції, виробники промислових і продовольчих товарів, організації та установи у рекламних цілях, в період  відзначень ювілеїв,  подій  чи  проведення  інших  знакових  заходів. 
 Інформаційний  бюлетень — видання, яке випускається з метою інформування з певних питань цільової групи людей, спеціалістів або інших користу­вачів.  Інформаційний  бюлетень,  як  правило,  складається  з  підбірки актуальних тематичних відомостей, оформлених у вигляді статей.
  Програм для облаштування невеликої домашньої друкарні на чолі із звичайним принтером немало. 
Microsoft Publisher входить до складу офісного пакету від Microsoft. Можливості програми практично безмежні: окрім друкарських проектів сюди потрапили шаблони веб-сайтів, химерних електронних листів набір макетів для різних заходів і багато що інше.
MS Publisher - це спеціалізований пакет для створення маркетингових матеріалів, що містять графічні і мультимедійні компоненти. Вбудовані в програму майстри дозволяють без проблем і втрат часу підготувати веб-сторінку, барвисто оформлений рекламний лист, наклейку на компакт-диск, рекламний проспект, обкладинку для брошури, календар, бланк або листівку. 
Інтерфейс програми MS Publisher.
Після завантаження програми відкриється її вікно, інтерфейс якого має багато спільних елементів з рештою програм Microsoft Office.
У вікні програми ліворуч знаходиться Область завдань у вигляді окремої панелі (містить команди, що часто використовуються. Її розташування та невеликі розміри дають змогу застосовувати ці команди, не припиняючи роботу над файлами).


Макети публікацій.
В Області завдань вибирають один з макетів публікації:
 1. Публікація для друку (Публикации для печати) містить шаблони основних видів публікації використовується для швидкого створення макету публікації;
2. Веб-вузли та електронна пошта (Веб-вузлы и электронная почта) призначена для створення веб-сайту чи веб-публікацій, які планується відправити як повідомлення електронною поштою;
3. Набори макетів (Набори макетов) містить впорядковані за кольоровим рішенням макети публікацій;
4. Пусті публікації (Пустые публикации) використовується для створення власного макету публікації. 

5 коментарів: