вівторок, 29 жовтня 2013 р.

Навчання в Інтернеті

Оглад українських і зарубіжних освітніх сайтів.
У нашій країні всі вищі навчальні заклади, а також більшість спеціальних  і загальноосвітніх мають власні сайти. Вони дають змогу студентам і батькам отримати інформацію про структуру навчального закладу, напрямки підготовки, склад викладачів, здобутки закладу, умови прийому на навчання тощо.
Корисні освітні сайти:
Освітній портал (www.osvita.org.ua)
Освіта.ua (osvita-ua.net)
Освіта в Україні (www.ednu.kiev.ua)
Освіта (www.osvita.ua/ukr/).
Освітні сайти та потрібні відомості про освіту можна знайти за допомогою пошукової системи, наприклад Google. Ввівши у поле пошуку фразу «освіта в Україні» чи подібну до неї, отримаємо список доступних інтернет-ресурсів.
Наприклад, на «Освітньому порталі» можна ознайомитись з новинами освіти і науки, довідниками про вищі навчальні заклади України, дистанційною освітою, навчальними курсами, освітою за кордоном, бізнес-освітою, інформацією для абітурієнта та студента, особливостями зовнішнього тестування тощо.
Зарубіжні освітні сайти будуть корисні учням, які планують продовжити навчання в Росії, США, Канаді, Польщі, Німеччині тощо.
У США, як і у всьому світі, визнається сертифікат, який отримують після складання тесту TOEFL, що визначає рівень володіння англійською мовою.
Для вступу ще потрібно скласти додаткові тести, які залежать від вибраного університету.
Веб-енциклопедії
Веб-енциклопедії – енциклопедії, які розташовані на веб-серверах.
Веб-енциклопедії є двох видів: закриті (створюються лише фахівцями) та відкриті (поповнюються звичайними користувачами).
 Великою популярністю у світі  користується відкрита веб-енциклопедія «Вікіпедія», розділи якої доступні безкоштовно 250 мовами.  Український варіант http://uk.wikipedia.org ,  російський варіант http://ru.wikipedia.org.
ПОНЯТТЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Дистанційне навчання (ДН) є формою одержання освіти, поряд з очною і заочною, при якій в освітньому процесі використовуються кращі традиційні та інноваційні методи, засоби і форми навчання, засновані на комп'ютерних і телекомунікаційних технологіях. Основу освітнього процесу при ДН складає цілеспрямована і контрольована інтенсивна самостійна робота студента, який може навчатися в зручному для себе місці, за індивідуальним розкладом, маючи при собі комплект спеціальних засобів навчання і погоджену можливість контакту з викладачем по телефону, електронною і звичайною поштою, а також очно.
ДН є цілеспрямований інтерактивний, асинхронний процес взаємодії суб'єктів і об'єктів навчання між собою і з засобами навчання.
У системі освіти ДН відповідає принципу гуманістічності, згідно з яким ніхто не повинен бути позбавлений можливості навчатися через бідність, географічної або тимчасової ізольованості, соціальної незахищеності і неможливості відвідувати освітні установи в силу фізичних недоліків чи зайнятості виробничими й особистими справами. Будучи наслідком об'єктивного процесу інформатизації суспільства та освіти і вбираючи в себе кращі риси інших форм, ДН ввійшло в ХХI століття як найбільш перспективна, синтетична, гуманістична, інтегральна форма одержання освіти.
Існують і інші трактування понять дистанційного навчання й освіти, що відображають різноманіття підходів ДН їх розуміння:
Дистанційна освіта - особлива, досконала форма, що поєднує елементи очного, очно - заочного, заочного і вечірнього навчання на основі нових інформаційних технологій і систем мультимедіа. Сучасні засоби телекомунікацій і електронних видань дозволяють подолати недоліки традиційних форм навчання, зберігаючи при цьому всі їх гідності;
Дистанційне навчання - нова організація освітнього процесу, що базується на принципі самостійного навчання студента. Середа навчання характеризується тим, що учні в основному, а часто і зовсім, віддалені від викладача в просторі і (або) в часі, в той же час вони мають можливість в будь-який момент підтримувати діалог за допомогою засобів телекомунікації.
 Переваги та недоліки навчання в Інтернеті
Спочатку відзначимо плюси дистанційного навчання.
· Технологічність - навчання з використанням сучасних програмних і технічних засобів робить електронну освіту ефективнішим. Нові технології дозволяють зробити візуальну інформацію яскравою і динамічною, побудувати сам процес освіти з урахуванням активної взаємодії студента з навчальною системою.
· Розвиток Інтернет мереж, швидкісного доступу в Інтернет, використання мультимедіа технологій, звуку, відео робить курси дистанційного навчання повноцінними і цікавими.
 На думку 57% викладачів США, результати дистанційного навчання не поступаються або навіть перевершують результати традиційних занять. 33,3% опитаних викладачів вважає, що в найближчі роки результати дистанційного навчання перевершать результати аудиторного.
- Доступність і відкритість навчання - можливість вчитися віддалене від місця навчання, не покидаючи свій дім або офіс. Це дозволяє сучасному фахівцеві вчитися практично все життя, без спеціальних відряджень, відпусток, поєднуючи з основною діяльністю. При цьому роблячи упор на навчання увечері і у вихідні дні. 
· Можна вчитися перебуваючи практично в будь-якій точці земної кулі, де є комп'ютер та Інтернет.
· Як правило дистанційне навчання дешевше звичайного навчання, в першу чергу за рахунок зниження витрат на переїзди, проживання в іншому місті, зниження витрат на організацію самих курсів (не треба оплачувати приміщення для занять, менше обслуговуючого персоналу, витрати на викладачів можуть бути скорочені і т . д.).
· Свобода і гнучкість, доступ ДН якісної освіти - з'являються нові можливості для вибору курсу навчання. Дуже легко вибрати декілька курсів з різних університетів, з різних країн. Можна одночасно вчитися в різних місцях, порівнюючи курси між собою. З'являються можливість навчання в кращих навчальних закладах, за найбільш ефективними технологіями, у найбільш кваліфікованих викладачів.
· Навчання в будь-який час в будь-якому місці дозволяє студентам не тільки залишатися в звичній для них обстановці і зберегти звичний ритм життя, а й виробити індивідуальний графік навчання.
· Людина може навчатися дистанційно інкогніто, в силу різних причин (вік, стан, посаду, сором'язливість і т.д.).
· Можливість навчання інвалідів і людей з різними відхиленнями.
· При використанні дистанційного навчання навчальний заклад отримує більшу кількість іноземних студентів, університети мають можливість збільшити кількість студентів за рахунок залучення дистанційних слухачів з інших країн і міст.
· Індивідуальність систем дистанційного навчання. ДН носить більш індивідуальний характер навчання, більш гнучке, який навчається сам визначає темп навчання, може повертатися по кілька разів ДН окремих уроків, може пропускати окремі розділи і т.д. Слухач вивчає навчальний матеріал в процесі всього часу навчання, а не тільки в період сесії, що гарантує більш глибокі залишкові знання. Така система навчання змушує студента займатися самостійно і отримувати їм навички самоосвіти.
· Досвід показує, що студент, який навчається дистанційно стає більш самостійним, мобільним і відповідальним. Без цих якостей він не зможе навчатися. Якщо їх не було спочатку, але мотивація до навчання велика, вони розвиваються і по закінченню навчання виходять фахівці, дійсно затребувані на ринку.
· Документування процесу навчання -  електронне листування з тьютором і він може звертатися до них пізніше, в міру необхідності.
· ДН надання можливості навчання більшій кількості людей, підвищується інтерес до навчання, зростає продуктивність навчання, дозволяє вчитися тоді, коли це необхідно, привертає людей різних вікових груп.
· ДН робить процес навчання більш творчим та індивідуальним, відкриває нові можливості для творчого самовираження учня.
· Впровадження ДН зменшує нервозність учнів при здачі заліку або іспиту.
· ДН індивідуалізовано, можливість адаптації до стилю роботи кожного учня і вчителя, надання інструментів для самостійної  настройки.
· Використання сучасних Інтернет технологій та ДН дозволяє легко формувати різні віртуальні професійні спільноти (наприклад спільноти вчителів), спілкуватися вчителям між собою, обговорювати проблеми, вирішувати спільні завдання, обмінюватися досвідом, інформацією і т.д.
· Розвиток ДН вимагає використання нових інструментів і методів навчання, побудови нових моделей навчання.
· Абсолютно нові можливості відкриває використання в навчанні пошукових машин. Сучасні пошукові машини акумулює в собі мільярди документів, це величезні бази інформації і наше завдання використовувати їх в процесі навчання.
Незважаючи на безліч переваг, ДН має і свої недоліки:
· Відсутність прямого очного спілкування між учнями і викладачем. А коли поряд немає людини, яка могла б емоційно офарбувати знання, це значний мінус для процесу навчання.
· Необхідність в персональному комп'ютері та доступ в Інтернет.
· Високі вимоги ДН постановки задачі на навчання, адміністрування процесу, складність мотивації слухачів.
· Однією з ключових проблем Інтернет-навчання залишається проблема аутентифікації користувача при перевірці знань. Більшість дистанційних програм передбачає очну екзаменаційну сесію. Частково ця проблема вирішується з установкою відеокамер на стороні навчає і відповідного програмного навчання.
· Необхідність наявності цілого ряду індивідуально-психологічних умов. Для дистанційного навчання необхідна жорстка самодисципліна, а його результат безпосередньо залежить від самостійності і свідомості учня.
· Як правило, навчаються відчувають недолік практичних занять. Відсутній постійний контроль над учнями, який для людини є могутнім спонукальним стимулом.
· Висока вартість побудови системи дистанційного навчання, на початковому етапі створення системи, великі витрати на створення системи дистанційного навчання, самих курсів дистанційного навчання і купівлю технічного забезпечення.

· Висока трудомісткість розробки курсів дистанційного навчання. Створення 1:00 дійсно інтерактивного мультимедійного взаємодії займає більше 1000 годин професіоналів. Один із шляхів вирішення цієї проблеми це пошук і використання існуючих відео та аудіо файлів, використання методів поступового ускладнення дистанційних курсів.

Немає коментарів:

Дописати коментар