Оглад українських і зарубіжних освітніх сайтів.
У нашій країні
всі вищі навчальні заклади, а також більшість спеціальних і загальноосвітніх мають власні сайти. Вони
дають змогу студентам і батькам отримати інформацію про структуру навчального
закладу, напрямки підготовки, склад викладачів, здобутки закладу, умови прийому
на навчання тощо.
Корисні освітні сайти:
Освітній портал
(www.osvita.org.ua)
Освіта.ua (osvita-ua.net)
Освіта в
Україні (www.ednu.kiev.ua)
Освіта (www.osvita.ua/ukr/).
Освітні сайти
та потрібні відомості про освіту можна знайти за допомогою пошукової системи,
наприклад Google.
Ввівши у поле пошуку фразу «освіта в Україні» чи подібну до неї, отримаємо
список доступних інтернет-ресурсів.
Наприклад, на
«Освітньому порталі» можна ознайомитись з новинами освіти і науки, довідниками
про вищі навчальні заклади України, дистанційною освітою, навчальними курсами,
освітою за кордоном, бізнес-освітою, інформацією для абітурієнта та студента,
особливостями зовнішнього тестування тощо.
Зарубіжні
освітні сайти будуть корисні учням, які планують продовжити навчання в Росії,
США, Канаді, Польщі, Німеччині тощо.
У США, як і у всьому
світі, визнається сертифікат, який отримують після складання тесту TOEFL, що визначає рівень
володіння англійською мовою.
Для вступу ще
потрібно скласти додаткові тести, які залежать від вибраного університету.
Веб-енциклопедії
Веб-енциклопедії – енциклопедії, які
розташовані на веб-серверах.
Веб-енциклопедії
є двох видів: закриті (створюються лише фахівцями) та відкриті (поповнюються
звичайними користувачами).
Великою популярністю у світі користується відкрита веб-енциклопедія
«Вікіпедія», розділи якої доступні безкоштовно 250 мовами. Український варіант http://uk.wikipedia.org , російський
варіант http://ru.wikipedia.org.
ПОНЯТТЯ ДИСТАНЦІЙНОГО
НАВЧАННЯ
Дистанційне навчання (ДН) є формою одержання освіти, поряд з
очною і заочною, при якій в освітньому процесі використовуються кращі
традиційні та інноваційні методи, засоби і форми навчання, засновані на
комп'ютерних і телекомунікаційних технологіях. Основу освітнього процесу при ДН
складає цілеспрямована і контрольована інтенсивна самостійна робота студента,
який може навчатися в зручному для себе місці, за індивідуальним розкладом,
маючи при собі комплект спеціальних засобів навчання і погоджену можливість
контакту з викладачем по телефону, електронною і звичайною поштою, а також
очно.
ДН є цілеспрямований інтерактивний, асинхронний процес
взаємодії суб'єктів і об'єктів навчання між собою і з засобами навчання.
У системі освіти ДН відповідає принципу гуманістічності,
згідно з яким ніхто не повинен бути позбавлений можливості навчатися через
бідність, географічної або тимчасової ізольованості, соціальної незахищеності і
неможливості відвідувати освітні установи в силу фізичних недоліків чи
зайнятості виробничими й особистими справами. Будучи наслідком об'єктивного
процесу інформатизації суспільства та освіти і вбираючи в себе кращі риси інших
форм, ДН ввійшло в ХХI століття як найбільш перспективна, синтетична,
гуманістична, інтегральна форма одержання освіти.
Існують і інші трактування понять дистанційного навчання й
освіти, що відображають різноманіття підходів ДН їх розуміння:
Дистанційна освіта
- особлива, досконала форма, що поєднує елементи очного, очно - заочного,
заочного і вечірнього навчання на основі нових інформаційних технологій і
систем мультимедіа. Сучасні засоби телекомунікацій і електронних видань
дозволяють подолати недоліки традиційних форм навчання, зберігаючи при цьому
всі їх гідності;
Дистанційне навчання
- нова організація освітнього процесу, що базується на принципі самостійного
навчання студента. Середа навчання характеризується тим, що учні в основному, а
часто і зовсім, віддалені від викладача в просторі і (або) в часі, в той же час
вони мають можливість в будь-який момент підтримувати діалог за допомогою
засобів телекомунікації.
Переваги та недоліки навчання в Інтернеті
Спочатку відзначимо плюси дистанційного навчання.
· Технологічність - навчання з використанням сучасних
програмних і технічних засобів робить електронну освіту ефективнішим. Нові
технології дозволяють зробити візуальну інформацію яскравою і динамічною,
побудувати сам процес освіти з урахуванням активної взаємодії студента з
навчальною системою.
· Розвиток Інтернет мереж, швидкісного доступу в Інтернет,
використання мультимедіа технологій, звуку, відео робить курси дистанційного
навчання повноцінними і цікавими.
На думку 57%
викладачів США, результати дистанційного навчання не поступаються або навіть
перевершують результати традиційних занять. 33,3% опитаних викладачів вважає,
що в найближчі роки результати дистанційного навчання перевершать результати
аудиторного.
- Доступність і відкритість навчання - можливість вчитися
віддалене від місця навчання, не покидаючи свій дім або офіс. Це дозволяє
сучасному фахівцеві вчитися практично все життя, без спеціальних відряджень,
відпусток, поєднуючи з основною діяльністю. При цьому роблячи упор на навчання
увечері і у вихідні дні.
· Можна вчитися перебуваючи практично в будь-якій точці
земної кулі, де є комп'ютер та Інтернет.
· Як правило дистанційне навчання дешевше звичайного
навчання, в першу чергу за рахунок зниження витрат на переїзди, проживання в
іншому місті, зниження витрат на організацію самих курсів (не треба оплачувати
приміщення для занять, менше обслуговуючого персоналу, витрати на викладачів
можуть бути скорочені і т . д.).
· Свобода і гнучкість, доступ ДН якісної освіти -
з'являються нові можливості для вибору курсу навчання. Дуже легко вибрати
декілька курсів з різних університетів, з різних країн. Можна одночасно вчитися
в різних місцях, порівнюючи курси між собою. З'являються можливість навчання в
кращих навчальних закладах, за найбільш ефективними технологіями, у найбільш
кваліфікованих викладачів.
· Навчання в будь-який час в будь-якому місці дозволяє
студентам не тільки залишатися в звичній для них обстановці і зберегти звичний
ритм життя, а й виробити індивідуальний графік навчання.
· Людина може навчатися дистанційно інкогніто, в силу різних
причин (вік, стан, посаду, сором'язливість і т.д.).
· Можливість навчання інвалідів і людей з різними
відхиленнями.
· При використанні дистанційного навчання навчальний заклад
отримує більшу кількість іноземних студентів, університети мають можливість
збільшити кількість студентів за рахунок залучення дистанційних слухачів з
інших країн і міст.
· Індивідуальність систем дистанційного навчання. ДН носить
більш індивідуальний характер навчання, більш гнучке, який навчається сам
визначає темп навчання, може повертатися по кілька разів ДН окремих уроків,
може пропускати окремі розділи і т.д. Слухач вивчає навчальний матеріал в
процесі всього часу навчання, а не тільки в період сесії, що гарантує більш
глибокі залишкові знання. Така система навчання змушує студента займатися
самостійно і отримувати їм навички самоосвіти.
· Досвід показує, що студент, який навчається дистанційно
стає більш самостійним, мобільним і відповідальним. Без цих якостей він не
зможе навчатися. Якщо їх не було спочатку, але мотивація до навчання велика,
вони розвиваються і по закінченню навчання виходять фахівці, дійсно затребувані
на ринку.
· Документування процесу навчання - електронне листування з тьютором і він може
звертатися до них пізніше, в міру необхідності.
· ДН надання можливості навчання більшій кількості людей,
підвищується інтерес до навчання, зростає продуктивність навчання, дозволяє
вчитися тоді, коли це необхідно, привертає людей різних вікових груп.
· ДН робить процес навчання більш творчим та індивідуальним,
відкриває нові можливості для творчого самовираження учня.
· Впровадження ДН зменшує нервозність учнів при здачі заліку
або іспиту.
· ДН індивідуалізовано, можливість адаптації до стилю роботи
кожного учня і вчителя, надання інструментів для самостійної настройки.
· Використання сучасних Інтернет технологій та ДН дозволяє
легко формувати різні віртуальні професійні спільноти (наприклад спільноти
вчителів), спілкуватися вчителям між собою, обговорювати проблеми, вирішувати
спільні завдання, обмінюватися досвідом, інформацією і т.д.
· Розвиток ДН вимагає використання нових інструментів і
методів навчання, побудови нових моделей навчання.
· Абсолютно нові можливості відкриває використання в
навчанні пошукових машин. Сучасні пошукові машини акумулює в собі мільярди документів,
це величезні бази інформації і наше завдання використовувати їх в процесі
навчання.
Незважаючи на безліч переваг, ДН має і свої недоліки:
· Відсутність прямого очного спілкування між учнями і
викладачем. А коли поряд немає людини, яка могла б емоційно офарбувати знання,
це значний мінус для процесу навчання.
· Необхідність в персональному комп'ютері та доступ в
Інтернет.
· Високі вимоги ДН постановки задачі на навчання,
адміністрування процесу, складність мотивації слухачів.
· Однією з ключових проблем Інтернет-навчання залишається
проблема аутентифікації користувача при перевірці знань. Більшість дистанційних
програм передбачає очну екзаменаційну сесію. Частково ця проблема вирішується з
установкою відеокамер на стороні навчає і відповідного програмного навчання.
· Необхідність наявності цілого ряду
індивідуально-психологічних умов. Для дистанційного навчання необхідна жорстка
самодисципліна, а його результат безпосередньо залежить від самостійності і
свідомості учня.
· Як правило, навчаються відчувають недолік практичних
занять. Відсутній постійний контроль над учнями, який для людини є могутнім
спонукальним стимулом.
· Висока вартість побудови системи дистанційного навчання,
на початковому етапі створення системи, великі витрати на створення системи
дистанційного навчання, самих курсів дистанційного навчання і купівлю
технічного забезпечення.
· Висока трудомісткість розробки курсів дистанційного
навчання. Створення 1:00 дійсно інтерактивного мультимедійного взаємодії займає
більше 1000 годин професіоналів. Один із шляхів вирішення цієї проблеми це
пошук і використання існуючих відео та аудіо файлів, використання методів
поступового ускладнення дистанційних курсів.
Немає коментарів:
Дописати коментар